Faraday Protocol - Summer Game Fest Demo
Faraday Protocol is a first-person, story-driven puzzle game that will test your curiosity and keen perception. You are Raug Zeekon: interstellar archeologist from planet Cunor. You have been sent by your company to investigate the source of a mysterious signal coming from an unexplored star system. As you deploy from your spaceship, you’ll find yourself in a new and unknown environment. A voice will welcome you to “Opis” - the mysterious place where you have landed. Opis is structured with a succession of puzzles and trials you’ll need to conquer in order to keep exploring. Solve intricate puzzles by re-distributing energy through the use of your Bia-Tool and demonstrate your abilities during the stations' challenges. The mysteries of Opis are hidden within its core. Who built it? When and why? And where are they now? Investigate lore elements spread throughout the station, interact with the governing A.I. "Iris", and expose secrets lost in the millennia.