Far Cry comes to America in the latest installment of the award-winning franchise. Hope County, Montana, has been overrun by a fanatical doomsday cult – The Project at Eden’s Gate. Upon your arrival, you must spark the fires of resistance to liberate the community. Fan the flames of resistance and fight to free Hope County from the grip of a deadly cult. Beware the wrath of Joseph Seed and his cult followers as you support the resistance in small-town America. Explore Hope County and discover the Montana countryside, its wildlife, and its inhabitants in an exciting open world. Play your way. Build your character, make your own allies, and watch the world change as you progress.