Dumb Ways to Build
Welcome to Dumbville's least reputable construction company! Dumb Ways to Build is a physics-based co-op game filled with deadly construction jobs that no sane crew would touch. Safety violations are likely, survival is optional, and your co-workers are the real occupational hazard. It is time to rally your crew and put your building skills (and friendships) to the ultimate test! D.I.Y. PLATFORMING Grab, rotate, and throw anything not bolted down to use as makeshift building materials. Fire your trusty nail gun to staple together sketchy bridges, ramps, and structures. You and your crew must work together to build your own platforms, solve deadly challenges and escape the jobsite. CHAOTIC 4 PLAYER CO-OP Teamwork makes the dream work... but in Dumbville, it usually just gets everyone killed. Gather a team of up to four friends to build together or face the chaos alone in Solo Play! Utilize a tool belt full of physics-based hardware that can either help or derail your crew. Will you take a sledgehammer to that steel beam, or ‘accidentally’ launch your buddy off a roof? The choice is yours! TACKLE DEADLY CRISIS JOBS Take on distinctly dangerous Crisis Jobs, each requiring teamwork and inventive tool usage! Dive headfirst into hazard-filled maps, each one filled with unique secrets and challenges, rewarding dedicated builders with unlockable cosmetics and extra challenge modes. SO MANY DUMB WAYS TO DIE Customize your own Bean character and jump into the living world of Dumb Ways to Die, where workplace accidents, bad decisions and hilarious consequences are just another day on the job. FEATURES * 1 - 4 Player Online Co-Op: Build with your friends, or brave the hazardous worksite in Solo Play. * Chaotic Crisis Jobs: Tackle deadly jobs, each packed with unique challenges & hazards. * Proximity Chat: Coordinate your crew's efforts or just listen to the ensuing carnage as you all discover Dumb Ways to Die. * Physics-Based Arsenal: Experiment with an inventory of construction tools, wacky consumables, and makeshift building materials. * Bean Customization: Stand out on the job site with a truckload of unique, unlockable cosmetics to personalize your Bean. * So many Dumb Ways to Die!