Delphinium
High in the mountains lies a village for people with nowhere else to go. Population: nine. Soon, it will be ten. Haiyan never meant to come back. Years ago, she left this village to follow her older brother, a rising figure in a movement to rebuild their war-torn homeland. She never cared much for the cause, only for him. When his ambitions finally caught up with him, he was executed. The movement collapsed. And the life Haiyan had built around him vanished overnight. Months later, she wakes up back in the mountain village she once called home - grieving, directionless, and unsure who she is without the person she spent her life following. Delphinium is a narrative-driven experience with farming elements. Tend crops, fish mountain streams, cook meals, and help restore a quiet village of outcasts, each carrying their own past. As Haiyan forms relationships with the villagers, hidden connections between them unlock new conversations, conflicts, and choices that shape the story. Over time, Haiyan must decide what kind of future she wants to build, whether to root herself in the fragile community growing around her, or leave the village behind and discover who she is on her own. Story-driven rural life: planting seeds, preparing meals, and helping your neighbors aren’t side activities - they’re how Haiyan rebuilds her life. Every task deepens relationships and advances the unfolding narrative. The connections you nurture - or neglect - unlock new dialogue, shift alliances, and shape the direction of the story. A village shaped by connection and conflict: every villager carries their own regrets, rivalries, and hopes. Form bonds, uncover hidden links between characters, and decide whether to bring people together, or encourage independence, as the story branches. Evolving narrative: your choices shape connections, unlock new story paths, and influence how Haiyan’s journey unfolds. Expansive crafting & cooking: discover and create 200+ recipes and craft furniture to personalize spaces around the village. Engaging minigames: Fishing, cleaning, and more are brought to life with charming, skill-based mechanics.