Concordia: Digital Edition - GOTY
Build the greatest trade empire of ancient Rome! Concordia: Digital Edition - GOTY is a faithful adaptation of a strategic board game ranked in the Top 20 board games of all time. Plan ahead and make crucial decisions at every turn. Always be prepared to make a trade-off - your actions can very well benefit other players as well as yourself. What is Concordia? Concordia: Digital Edition - GOTY is a turn-based strategy game where 2 to 6 players face each other in the fight for wealth and influence. You will build your trade empire on one of several maps of the ancient world. Using actions on the cards you will plan and execute your strategy to get an edge on your competition. Each of your decisions can benefit both you and your opponents. Send your colonists to new cities, across the land or sea, and build houses to expand your trade empire! What makes Concordia great? Concordia is a game with rules that are easy to learn, but mastering it can take a lifetime! With additional maps and expansions, the replayability of Concordia: Digital Edition - GOTY is near infinite. Play against the AI or challenge your friends in the hot seat mode or online cross-platform multiplayer. The authentic feel of the board game, along with the intuitive UI makes it the perfect addition to your gaming collection! The additional content will consist of three substantial expansions featuring new game modules, along with three map packs. Each expansion and map pack includes two maps with its own unique twists and mechanics designed for the specific setting. The GOTY edition includes six additional modules, incorporating three distinct mechanics and a total of twelve extra maps. Concordia: Digital Edition - GOTY includes: - Salsa - Fish Market - Venus - Aegyptus & Creta - Corsica & Gallia - Britannia & Germania What can you expect? - Build your trade empire. - Trade goods and expand to different cities. - Manage your colonists, storage space, and action cards. - Try out a variety of different maps. - Customize your game with expansions modules. - Become the greatest merchant of ancient Rome! - Easy to learn, hard to master. - High strategic depth. Be ready to make trade-offs! - Official Concordia rules consulted with the game's designer. - Play with AI, friends, or both - a great experience for both solo and group play. - Unique experience of a board game with the convenience of a digital platform. - Interactive tutorial that will teach you how to play.