Carrier Command 2
Take full tactical control of a naval carrier at the heart of a futuristic war as you conquer islands and secure their resources. This sequel to the 1988 military simulation blends real-time strategy with first-person piloting for a complete command-to-cockpit experience. Gather intel, plan your attack, then deploy and pilot a vast array of aircraft and amphibious units. A futuristic war is unfolding across a chain of contested islands, and you’re in control of the single carrier ship that stands at the center of it all. As the commander, you must process radar intelligence, deploy aircraft and amphibious units, and strike where your enemy is weakest, all while protecting your floating fortress from hostile assaults. Each island offers different defenses, resources, and tactical challenges. Capturing territory expands your logistical network, unlocks new production capabilities, and shapes the broader war effort. Seamlessly shift between high-level command and direct, first-person control as you coordinate both offensive and defensive military strategies. Organize complex, multi-unit operations from the carrier’s bridge, then instantly jump into the cockpit to execute your plans. You can deploy an array of aircraft, drones, amphibious vehicles, and strike teams to create combined-arms assaults. Once an island is taken, its resources feed into your war effort, creating a natural progression where your success is tied to territory control and strategic foresight. Grab a second-in-command in multiplayer, so you can split your carrier’s duties. FEATURES - Multi-pronged Military Simulation: Experience the total command-to-cockpit experience. - Immersive Command Experience: Step into the bridge of a futuristic carrier, where you process intelligence and plan your campaign. - Combat Planning and Strategy: Gather intel, manage resources, and coordinate both offensive and defensive tactical combat. - First-person Vehicle Simulation: Jump into the cockpit of aircraft, drones, amphibious vehicles, and more. - Multiplayer (Co-Op and PVP): Team up or fight against other players.