Biped 2 DEMO
Biped 2 is the sequel to the exciting game about two charming bipedal robots, Aku and Sila, who have each other’s backs and embark on incredible adventures side by side. Dive into this groovy co-op action-adventure game, full of puzzles, friendship, support, and fun! After our brave bipedal heroes had reactivated all the beacons on Earth, they received a strange signal from a faraway planet. It could only mean one thing - someone was calling out for help! Now, our mechanical friends are determined to prove themselves and help those in need across the Galaxy. Become a hero and save a planet in distress. After all, even the tiniest robots are capable of accomplishing great deeds! FUN CONTROLS The classic two-leg mechanics are joined by a brand-new variety of ways to move! Try out new movement types that are smoothly integrated into the game process! Soar gracefully on a hang glider and leave beautiful patterns behind, or conquer ledges and breaks with a grappling hook! And guess what? Sliding is back too! Be ready to slide all over the place! UNIQUE PAIR MECHANICS More than merely helping each other to advance, Aku and Sila coordinate and synchronize their actions to achieve success! Unite with your robot partner and become one to solve special puzzles. Take the role of “legs” or “arms” and coordinate your next step (or reach). There are a whole bunch of partner puzzles to help you master this technique! EXPLORE NEW BIOMES Unknown planets mean uncharted places! Unravel the mysteries of an alien planet and meet new characters, including a newly discovered species of elementals! Explore unfamiliar environments and be ready to face the challenges that they might bring. Let go and immerse yourself in the beautiful sceneries, wonderful music, and memorable atmosphere! PLAY SOLO OR IN TWO-OR-FOUR-PLAYER CO-OP To make the gameplay process even more diverse, you can choose from lots of possibilities to play: - Single-player Become the hero of your story and test your skills in single-player mode! - Two-player co-op Invite a friend to share the journey with you. Take on the roles of two bipeds and maximize your synergy. Test your skills and assist each other in difficult situations, because cooperation will be essential. - Four-player co-op In addition to the familiar modes, we’ve introduced a new one - a four-player co-op! Beat the challenging levels together in a team of four! STYLE IS A MUST Show the new world your creativity! Dress up your bipeds for the occasion to impress your new friends - collect treasures and buy wacky hats. Be unique or choose paired looks with your partner.