Creepy Redneck Dinosaur Mansion 3
Creepy Redneck Dinosaur Mansion 3 is "committing to the bit" so hard that it hurts. It's a sequel to a game series that doesn't exist, complete with lore and a fictional development team. It's a game where match-3 is used not just for combat, but for lockpicking doors, debating robots, and swallowing a bunch of diamonds in front of a notorious gem thief so that he can't steal them first. It is, all genre elements considered, a match-3 survival horror comedy RPG metroidvania, and it's rad as hell. 20 years ago, Creepy Redneck Dinosaur Mansion emerged as a smash-hit genre fusion, casting fan-favorite protagonist Jack Briar in a fast-paced puzzle adventure. 8 years ago, Creepy Redneck Dinosaur Mansion 3 was announced on the biggest stage in gaming. This is what happened next.