Two Falls (Nishu Takuatshina)
Two Falls (Nishu Takuatshina) is a first-person single player, narrative-driven experience that presents contrasting perspectives on French and Indigenous first encounters. Be prepared to face the dangers of Canadian wilderness and to make choices that could affect your characters. Explore 17th century Canadian wilderness in this 3D linear game and experience the intertwining journeys of Jeanne, a French King’s Daughter stranded far from the French colonies and Maikan, a young Innu hunter trying to uncover what is disturbing his native forest, land of his ancestors. As you play through Two Falls, you'll uncover the distinct realities and cultures of Jeanne and Maikan, each with their unique perspective on life. With two distinct artistic and musical directions, you'll interpret the events from their points of view and discover that a single event can have vastly different meanings for each character. While the story of Two Falls follows a linear path, your choices and actions within the game will have an impact on how Jeanne and Maikan evolve throughout their journey. As they come to terms with the upheaval of their familiar world, you'll feel their struggles and triumphs in a deeply immersive experience.