Enjoy a unique open world fishing experience Feel the thrill and challenge of landing Legendary fish species as you embark on your journey to become a master angler. From the creators of theHunter: Call of the Wild, The Angler delivers nature’s most breathtaking backdrops with true-to-life settings in an authentic fishing experience. Enjoy complete freedom to fish, explore, and relax on your own in solo mode or with friends in online co-op multiplayer mode. Discover a variety of fish species Each lake, river, and pond offer unique challenges, most notably to find the most impressive catches. With an array of fish species occupying these waters, this is your chance to explore the depths where every species holds its own behaviors and traits. Observe their preferences in bait and strategize to outsmart their attempts to evade your tactics. Choose from a range of rods, reels, and lures, and combine them to entice the fish to bite. Make your catch in style by customizing your gear and apparel to fit your fishing finesse. Complete missions and reel in the rewards to tailor your tacklebox to your liking. Ride the open waters and fish with friends Play with or compete against up to 11 other Anglers. Create fishing parties and share your secret hotspots to increase your chances of snagging a Diamond catch! Relish a variety of challenges as you travel unrestricted by boat, off-road 4x4 vehicle, or on foot, and discover the perfect fishing spot to relax and unwind.