Persian Nights 2: The Moonlight Veil (Xbox Version)
The day of Mathab is coming to an end. During this time the aura of two moons forbids spellcasting, and the magic community must rely on previously enchanted artifacts. This year, the Academy was full of uncanny accidents which lead to the scrutinous investigation led by the mysteriously looking individual. On top of that, your sister vanishes under unclear circumstances. Unfortunately, it's just the beginning of a heap of troubles that you'll be facing in the far-off orient land! Welcome to the fascinating, exotic world of Persian tales and legends. Tame mythical creatures called moonlings and meet other including the fabled simurgh, experiment with magic amulets, traverse through the Academy exploring all its secrets, and reveal who's behind all the atrocities! Get ready for a highly immersive, enchanting adventure which brings to memory such classics as Aladdin and Arabian Nights, dealing with the orient theme in its own, unique way. Solving the mystery behind the accidents and saving sister rests upon your shoulders!