Maximum Football 2020
Football gaming powered by the community! Doug Flutie’s Maximum Football continues to provide the ultimate simulation football sandbox. Overhauled Game play Experience – Enhanced game performance, lighting system, player movement, object avoidance, and custom receiver animations. We have also improved linemen interaction, expanded defensive AI and overhauled the passing game (including more tipped passes, aggressive DBs, faster QB animations). Play Designer – Full play designer for offense and defense. Implement standard playbook strategies with receiver route trees, read progressions, play action, run types, man and zone coverage, blitz packages, QB spy, and even set player motion. Dynasty Mode 2.0 – Player awards, conference championships, player transfers, new Bowl games, updated depth chart screen, faster simulation engine, diverse play calling (giving each team a new identity), enhanced accuracy in recruit generation (including height and weight), detailed recruit commitments and player suspensions, and much more! More Customization – College teams added to Play Now, new 32 team league added to Play Now and Season Mode, brand new customization hub, easy color picker based upon team’s primary and secondary colors, and additional stock logos. Custom Controls – Map your own buttons! Customize your on-field game controls to get a familiar feel or a brand new one. Multiple Rule Sets, Field Sizes and Ball Types! Play the type of football you want - select between US Pro, College and Canadian Football options.