Dinosaur Fossil Hunter - Paleontology Simulator
Dinosaur Fossil Hunter is a storytelling simulator where you live a real paleontologist's life. Explore different lands, search, uncover and study uncovered fossils, and prepare the skeletons to build your own museum. You will learn many interesting facts about these extinct creatures that walked the Earth millions of years ago. TRAVEL THE UNKNOWN Hit the road to search for fossils of extinct species that once ruled the Earth. Enjoy diverse landscapes across the United States, where you'll force your way through mud, water, and various environmental hazards. Destroy rocks, drain bodies of water, and search for your prize in a vast terrain. EXPLORE EXCAVATION AREAS Collecting fossils is not that easy, especially if you have to dig by yourself. Use your georadar to search for clues and discover the remains of extinct species, adding to your insight of the Earth's distant past. If you think all you have to do is find the right area, you’re wrong. It's just the beginning! Use multiple tools, such as a chainsaw, shovel, or pickaxe, to achieve your goal. But, be careful! These bones can be very fragile. PREPARE DELICATE FOSSILS Precious fossils are very delicate, so you need to carefully clean the bones to ensure that nothing gets damaged before assembling a complete prehistoric skeleton. Manage your know-how using the portable in-game tablet and become a world-renowned paleontologist. DESIGN YOUR OWN MUSEUM After your dinosaur skeletons are complete, it's time to customize your museum. Arrange the interior, grow plants, and decorate the building with various displays. Design your own prehistoric diorama. Choose all the elements for the set, from small plants to rocks and even types of soil. Arrange dinosaurs to create thrilling, dynamic settings and become a truly brilliant curator of your own private museum!