Shadows of Arcania
The Shadows Have Awakened. The Sage Must Return. The once-peaceful kingdom of Arcania has fallen into chaos. A wizard's dark obsession with forbidden shadow magic led to a demonic possession, unleashing destruction across the realm. Now, Meryl, a veteran mage, must come out of retirement to face this ultimate threat. Journey through 30 challenging levels in this action-packed platformer. The forces of evil have scattered the pages of ancient spellbooks, and you must collect them to rebuild your magical arsenal. Battle through enemy hordes, navigate dangerous traps, and gather enough energy to unleash the ultimate Tetra Elemental spell and end the nightmare once and for all. Key Features: - Classic Action Platforming: Run, jump, and dodge deadly spikes across a 30-level magical adventure. - Master the Elements: Collect scattered pages to unlock 4 distinct elemental spells: Ice Ring, Fire Missile, Wind Boomerang and Mud Shot. - Battle Dark Forces: Face off against a variety of dangerous minions, including marching skeletons, relentless fire golems, spell-casting skeleton mages, and explosive flying gargoyles. - The Ultimate Power: Gather pure magical energy in the final 5 stages to cast the devastating Tetra Elemental spell and defeat the corrupted shadow mage.