Warrior Cats: Clans of the Forest
Pre-order and get the exclusive Warrior Cats: Clans of the Forest - The Purrfect Look Pack which features additional unique elements for the cat creator. Warrior Cats: Clans of the Forest is an immersive action-adventure game set in the Lake Territories of the beloved Warrior Cats book series. Embark on a variety of quests to gain favor with your Clan and battle others in turn-based combat to strengthen your cat and grow your legend. Learn new combat moves to take down your rivals. Encounter a wide range of enemies, including mice, squirrels, badgers and more, all leading to epic battles. Forage the land and find materials that can be used to craft items in your den. Travel across iconic territories including ThunderClan’s dense forests, RiverClan’s marshlands, ShadowClan’s dark pine swamps, and WindClan’s open moors. Your adventure will also take you to the famed sacred locations The Moonpool and The Island. Climb trees, pounce through undergrowth, track scents, solve environmental puzzles, and uncover the mysteries of StarClan itself. AN ORIGINAL STORY Embark on a brand-new journey with iconic cats and locations from the Warrior Cats franchise. CREATE YOUR OWN WARRIOR CAT Using the robust cat creator, name and create your very own Warrior Cat. GAME FEATURES: * 3 Game types: Prophecy Mode, Defender Mode, Skirmish Mode. Prophecy Mode - Four original stories about the trials and tribulations of Clan life. Defender mode - Test how long you can last while battling all of the game’s fiercest enemies in a single run. Skirmish mode - Battle other players online asynchronously. * Create your own unique Warrior Cat with millions of possible customization combinations. * 6 iconic locations from the book series: ThunderClan territory, RiverClan territory, ShadowClan territory, WindClan territory, The Moonpool and The Island. * Turn-based combat system with up to 3 versus 3 battles. * 75 unique combat moves to discover and unlock. * Interact with 9 cats from the beloved book series. * Battle a large variety of enemies including badgers, vicious foxes, imposing Dobermanns, rival Clan cats and many more. * Track and hunt birds, rabbits, squirrels and other prey. * Visit your friend's camp online asynchronously. * You can also help friends with by crafting items or gifting them necessary resources and materials. * No two playthroughs are the same as characters, quests and stories are procedurally generated.