The Legend of Bum-bo
The Legend of Bum-bo is a puzzle based "deckbuilding roguelike" by Edmund McMillen (The Binding of Isaac, Super Meat Boy) and James Interactive, where players collect hordes of items that can be modified, upgraded and comboed with others in many interesting ways. Play as one of many Bum-bo, each with its own unique abilities, as they smash, bash and splash their way through a variety of cardboard monstrosities, giant bosses and dark personal urges... oh also its the prequel to The Binding of Isaac!