Rift Adventure
Rift Adventure is a 2D platformer of action and adventure and RPG elements with retro pixel art style for mobile that seeks to educate and raise awareness of young people, teenagers and also homesick players about tax, tax education, citizenship and cause and consequence of your actions. For this, at the end of all the numerous adventure stages the player is taken to his city, where he can rest, heal, interact with NPC citizens and buy items and resources with the money obtained in his adventures. It is at this point that the player's actions start to influence not only him but the entire city. What is the real function of the built-in tax on products we buy? Making a cheaper and more immediate decision only affects me and is it really interesting in the long run? It is the answers to these questions that the player will find on their own, in a natural and meaningful way, throughout the game. As for the story, the game takes place in a fantasy medieval universe where all characters are animalized. The protagonist is an adventurer who seeks treasure and excitement, but sees his best friend and adventure partner being possessed and kidnapped by a powerful and evil being from the underworld.