Folly of the Wizards
Folly Of The Wizards is a comedic 2D roguelike action game that puts you in the shoes of a clumsy wizard apprentice. Join a wacky wizard cult and use unique spells to defeat enemies, explore procedurally generated dungeons, and save the world from chaos. But beware: the fate of the world rests on your shoulders, and even the smallest decision can have a huge impact. With charming hand-drawn art, quirky characters, and unpredictable gameplay, Folly of the Wizards is the perfect adventure for anyone who loves humor, magic, and mayhem. EXPLORE A BEAUTIFUL 2D WORLD Adventure yourself in a beautiful 2D world illustrated with captivating detail and charm. From the quirky wizard cults to the magical creatures that roam the land, immerse yourself in a world filled with humor and wonder. Every pixel has been crafted with love and care to bring this unique universe to life. MAKE FRIENDS OR ENEMIES In Folly of the Wizards, your social skills are just as important as your wizardry abilities. Will you befriend the elite wizards and gain powerful allies, or will you stand up against them and face their wrath? With every decision and conversation, you can shape your relationships and alter the course of your adventure. REPLAYABILITY Each time you adventure in Folly Of The Wizards, new experiences and relationships await you. With more than 100 items to find, more than 10 regions to explore, and new relationships to build, your experience will never be the same. LEARN POWERFUL SPELLS Unleash your inner wizard and learn powerful spells in Folly of the Wizards! But be warned, your wizardly skills may not be up to par as you stumble your way through casting spells clumsily and incorrectly. To make matters worse, you can't even read the wizardry glyphs on your scrolls! INTRIGUING STORYLINE While adventuring in this magic world you will uncover many secrets, and your decisions can change the wheel of events!