Harvest Moon: Home Sweet Home Special Edition
Return To Your Roots! Harvest Moon: Home Sweet Home Special Edition invites you to leave behind the hustle and bustle of city life for the charm and simplicity of Alba Village — your childhood hometown. Nestled among lush greenery and sparkling rivers, Alba is known for its fresh-caught fish, delicious homegrown veggies, and warm-hearted community. But Alba has seen better days. With a dwindling population and an aging community, the village is in need of a fresh start. It’s up to you to breathe new life into Alba and transform it into a thriving, welcoming place once again. Reconnect with old friends, meet new faces, and help turn this quiet village into a lively haven for tourists and future residents alike! Are you up for the challenge? Build Meaningful Relationships - Meet a cast of lovable bachelors and bachelorettes—including two fan favorites, Ella and Nikolai from Harvest Moon: The Winds of Anthos! Fall in love and marry whoever your heart desires. Deepen friendships through daily interactions, thoughtful gifts, and story-driven heart events that reveal more about each character’s life and dreams. Farm, Fish, and Forge a New Life - Grow a variety of seasonal crops, care for adorable animals like cows, chickens, and sheep, and unlock upgrades to expand your farm. Go fishing in serene rivers, explore hidden caves to mine rare ores, and complete requests from villagers to earn rewards and improve your reputation. Grow Alba with Happiness - Gather and spread Happiness, a unique resource that reflects your positive impact on the village. The more Happiness you collect, the more Alba transforms—unlocking new buildings, businesses, special events, and even encouraging old residents to return or new ones to move in. Celebrate Community - Participate in exciting seasonal festivals, fun contests, and local traditions that showcase Alba’s unique culture. Horse racing, fishing tournaments, flower festivals, and more await—each offering mini-games, prizes, and deeper connections with the community. Explore Faster Than Ever - Zip through town with Doc Jr.’s Hoverbike 5000, a handy hover scooter perfect for completing daily chores, making deliveries, or simply taking in the scenic beauty of Alba. Travel faster, do more, and enjoy new levels of convenience!