Wild West Supermarket Simulator
The Wild West during the prime of the Gold Rush. The year is 1850. It was an offer you couldn’t refuse: Take over a prosperous General Store on the main street of a thriving growing town. What they forgot to mention: The store is a mere shadow of its former self in the middle of a ghost town. After the Gold was gone, so were most of the people. But you want to live the American Dream. And no one can stop you. Show your business acumen and iron will to make it to the top. Start stacking shelves, set prices in an ever changing business environment and take care of the supply of goods. Make sure your customers’ evolving needs are satisfied and hire helpers so you can focus on optimizing your profits. Did we mention that you can also show your skills as an interior designer when you paint and decorate not only your store but also your home overlooking the town from a hill? Your Store, Your Choice You have control over every store element from shelves to interior design. Optimize your displays, so your customers have a pleasant and wholesome shopping experience in your general store and find what they are looking for. A happy customer will be a returning customer. Can you bring back life to the deserted ghost town? Manage your stock Order your stock from over 70 goods from food items to weapons, tools and furniture. Barter with suppliers and wandering traders in an ever changing economic environment, where supply and demand is in constant flow. Adjust your prices to maximize the profits and react to changing markets and base prices. But don’t overdo it - a lost customer might never return. Do-It-Yourself Unpack goods, stack the shelves and organize your storage space. Work the cash register and make sure that the customer gets the best service possible. Or hire helpers to help with the daily business. Expand your store More is definitely more. Satisfied customers bring more business and a demand for more varied goods. So expand your property or build a second floor to display everything you have to offer. Who knows? Maybe you can take over a few of the other deserted shops in town and build a commercial district. You’ll never know what’cha gonna get Watch the town grow as your product variety increases and attracts more patrons. React to a multitude of events influencing your customers’ needs and shopping behavior. Mini Games Participate in fun mini-games like the Tomahawk Throwing Contest. Take on the leaderboards and unlock new licences for your shop. Keep Your Poker Face From time to time suppliers old and new might offer you a mystery box that can contain a wide variety of items or an extended amount of goods. The contents can bring a tremendous profit - if you are willing to take a risk. Make yourself at home You are not only responsible for the interior of the shop. Overlooking the town from a hill is your house, just waiting to be personalized and decorated.