Tank Mechanic Simulator - Reinforced
Fix, build and renovate highly detailed and fully interactive tanks (German, USA or Soviet), armored cars or self-propelled guns. Experience a realistic simulator game of being a Tank Mechanic. Find abandoned and destroyed tanks from battlefields of Second World War. Use special tools to find each tank, and extract it from the ground. Grow your repair service business and start your own tank museum. Start the engine of a newly renovated tank, and feel its former power! Use different tools to work on tanks: - Rust Removal Tool - Sand Blaster - Paint Gun - Hammer - Grinder - to cut and grind - Wrench pistol - to quickly disassemble rusted screws/bolts Experience the full process of renovation: - Clean the tank from mud - De-rust the tank - Sandblast the tank - Apply primer paint to the tank - Apply final paint to the tank (factory paint) - Add custom paint, camouflage, color, decal in the paint room - Sell the tank or put it in your museum to gain money and reputation Take a tank apart Use tools and take each tank apart. You can disassemble tank exterior parts, from the bottom (wheels and tracks) up to the turret (gun, barrel, gun cradle etc.). Additionally, the interior of the tank is also available to be renovated, the crew space, tank engine and tank drive system. Take a seat inside the tank, as any of its crew. From here you can have better and easier access to the interior parts of the tank. Repair hatches, viewers, ammo holders, drive control components and gearbox parts.