Strategic Mind: Fight for Dominance
You can lead the German Armed forces overcoming unthinkable odds and claiming the ultimate bittersweet victory in Europe. Blitzkrieg is the way! or Lead the USSR Armed forces staging the world Communist Revolution. For Stalin! For the Motherland! The game has many historical operations and events but also features a number of alternate history moments. It is created with great care and attention to historical details by a team which is passionate about WW2 history. Watching cinematics before and after every operation you can almost feel that you are indeed a participant of the unfolding epochal events. Moreover, numerous primary and secondary objectives allow you to explore every battle in detail. The gameplay is plot-driven and features many historical personalities. Key features: - Command ground, air, and naval forces with an emphasis on land battles. - Enjoy the modern 3D graphics brought by UE4 engine with detailed models of all the units, day/night cycle and weather effects. - Upgrade and customize your troops by leveling them up and selecting skills that best suit your strategy. - Provide your troops with additional equipment for each operation according to your strategy and the war theatre. - Receive a number of awards throughout the game and get access to unique HQ skills, which you can learn to increase the efficiency and synergy of your troops. - Acquire various new units out of 10 different classes. All units and equipment are available at historically accurate time periods. - Capture trophies and employ some of the enemy`s most advanced units against him in future battles. - Explore various “what if’s” to see what could have happened if the Soviet Armed forces were to continue their struggle for the world Communist revolution or what could have happened should the German Armed forces be even more successful in their struggle for dominance over the European continent. - Immerse yourself into the story by watching over 60 minutes of cinematics, and listening to in-operation dialogues with full VO.