Roll Mad
A physics-driven 3D rolling platformer built around control, balance, and deliberate movement. Navigate hazard-filled stages where narrow paths, collapsing tiles, enemies, and instant-death traps demand careful planning and precise execution. More than fifty handcrafted stages offer multiple routes and constant risk–reward decisions, encouraging experimentation without forcing a single solution. Progress is measured through mastery, with star ratings awarded for collecting every coin in a stage. Optional red coin challenges push skilled players into dangerous territory for pure completion prestige, while collected coins can be spent on cosmetic ball skins that never affect gameplay. With clear, readable visuals, consistent physics, and a gradual difficulty curve, the experience is suited to both short play sessions and long-term mastery.