Retrace The Light
◆ Story Synopsis ◆ Set in the year 3323, the revolutionary Meta Mirror Project emerged from the collaboration between humanity and the super AI "Primus." This ambitious venture seeks to stabilize society and ensure security by repairing the consciousness of individuals struggling with intense emotional turmoil. Your journey unfolds as Enforcer Decem, tasked with repairing bizarre Mirrormazes stemming from human minds. Navigate through these mazes, solve puzzles, and confront powerful Mirrormares. Following a mission that left Decem severely injured and devoid of memories, the path to rediscovery begins. As Decem relearns the abilities of an Enforcer, a gradual unveiling of the secrets surrounding the Meta Mirror Project ensues. ◆ Innovative Spatial Retrace Mechanism ◆ Wield the ability of "Retrace" to teleport back to previously visited locations. Use this power to outmaneuver foes, launch surprise attacks from blind spots, or devise clever solutions to complex puzzles. ◆ A Diverse Array of Formidable Bosses ◆ Encounter a diverse array of formidable bosses born from human obsessions in Mirrormazes. Confront colossal mechs wreaking havoc, cunning foes obstructing your view, and shape-shifting entities. Despite their seeming invincibility, each boss harbors weaknesses waiting to be exploited. Analyze their tactics, use retrace and other skills to counter their attacks, and triumph over these imposing foes. ◆ Explore the Unique Art Style ◆ Immerse yourself in a visually stunning world characterized by a soft, vibrant aesthetic. Traverse varied landscapes, from ancient ruins to bustling urban panoramas, ensuring a mesmerizing experience within the Mirrormazes. ◆ Customize play-style with Modules ◆ Collect Primary Modules by defeating bosses and discover hidden Secondary Modules scattered across Mirrormazes. Tailor your play-style by choosing from 7 Primary Modules and their variations, focusing on counterattacks, raw power, or charged attacks, complemented by over 20 Secondary Modules. Craft your own distinct combat approach. ◆ Shape the Fate of Your Companions ◆ Play as "Enforcer Decem," residing alongside your allies on the Motherboard, venturing into Mirrormazes, and engaging in thoughtful exchanges. Unravel multiple endings influenced by pivotal decisions made throughout the story.