Jimmy and the Pulsating Mass
Jimmy and the Pulsating Mass is a Japanese-style RPG made by a guy from Texas. It blends classic 16-bit RPG design with surreal dream logic and psychologically charged environments. The game takes place in the dream of an eight-year-old boy. When the Pulsating Mass threatens his family and the stability of the dream world itself, Jimmy sets out on an adventure to save his family and eradicate the Pulsating Mass. Along the way, Jimmy must work with his family, confront his own shortcomings, and brave the creeping nightmares of his subconscious.