Feudal Baron: King's Land
In Feudal Baron: King’s Land, you play as the ruler of a medieval barony. You start with just a few followers in their leaky tents. Are you a leader shrewd enough to turn your lands into a bustling city? In this strategic city builder, you’ll get to live in the middle ages, constructing buildings, producing and delivering resources, and fighting off raiders until you’re strong enough to challenge the king himself. Not on bread alone… Your subjects need much more than food. Build taverns, churches, schools and graveyards. Cure plagues, extinguish fires, snuff out rebellions. Gather goods – from firewood and shoes to fine robes, stained glass windows and siege machine ammunition. It’s the economy, my liege! Trade with your neighbours and use a novel building range system to connect fields, mines, workshops, granaries and marketplaces into a fine-tuned mechanism to meet the needs of even the most finicky residents. Politics and war You have plenty of decrees to proclaim. Use them to celebrate feasts and make your subjects happy – or to drown rebellions in blood. When raiders approach your town, lead your men and outwit your enemies to break the siege in the battle mode. Play the way you like Learn the story of the ambitious baron fighting for his lost birthright in a story-driven campaign. And when you like, try yourself against the unusual conditions of several independent scenarios or build a medieval city of your dreams in the free game mode. Easy to learn, hard to master No need for endless tutorials and instruction manuals here. In Feudal Baron: King’s Land, the campaign introduces you to the duties of a feudal lord in a manner that is both approachable and fun, until ruling your barony becomes second nature to you – and your city becomes your home, built with your own hands (or more precisely, with the hands of your subjects).