Cthulhu: The Cosmic Abyss
Pre-order Cthulhu: The Cosmic Abyss to receive the Sanity Skin Pack, featuring exclusive cosmetics for the user interface and for Noah, as well as new customization options for the flashlight and the sonar. 2053. Across the globe, the occult threat grows ever more blatant, and strange, incomprehensible events multiply. As the Earth's surface resources dwindle, powerful corporations turn to the uncharted depths of the oceans, unaware of the ancient horror they are about to awaken. In this tense Lovecraftian thriller, you play Noah, tasked with investigating the mysterious disappearance of miners in the depths of the Pacific Ocean. With the help of your AI companion, Key, explore the vast, labyrinthine prison of R'lyeh—an ancient, sunken city of cyclopean proportions—and resist the creeping madness caused by Cthulhu's influence. At its core lies a secret that could shatter your understanding of reality. REVEAL THE UNSPEAKABLE Face nightmares and cosmic abominations that will push your sanity to its limits. Journey through a futuristic reinterpretation of Lovecraft's mythos and uncover the legendary sunken city of R'lyeh. But beware: the deeper you descend, the more your mind succumbs to Cthulhu's relentless influence. CHALLENGE THE BOUNDARIES OF YOUR MIND Dive into the darkness with Key, your AI companion. Follow leads, gather scattered clues, and sharpen your detective skills to solve immersive and complex puzzles. Uncover hidden truths and look beyond appearances to choose your path to resolving the case. Every mystery offers branching routes and secret passages waiting to be discovered. AN UNFORGETTABLE NARRATIVE EXPERIENCE As an agent of Ancile, a secret division of Interpol specializing in occult affairs, you are thrust into a gripping story with complex characters, brought to life through cinematic storytelling. Immerse yourself in a first-person investigative horror adventure with a rich, branching narrative, where your choices and understanding will shape Noah’s fate in this nightmarish world. Powered by Unreal Engine 5, Cthulhu: The Cosmic Abyss features mind-bending environments that defy the laws of physics, pushing the boundaries of immersive storytelling to new heights.