1348 Ex Voto
Brave the harsh realities of the Italian late medieval period through the eyes of a courageous noble whose life is about to change fundamentally. Follow Aeta (Alby Baldwin), a young knight errant, on a brutal journey through Italy to find and save her closest one, Bianca (Jennifer English). 1348 Ex Voto is a thrilling 3rd-person action-adventure game inspired by classics of the genre and chivalric story tropes. 1348, a tumultuous Medieval Italy Discover a 14th-century-inspired Italy, a cradle of political strife and rural exodus. Banditry, mercenaries, and religious zealots run amok while pestilence festers in the countryside and cities. Inspired by Historical European Martial Arts Experience thrilling sword fighting in cinematic combat inspired by Historical European Martial Arts and animated with the help of trained Performance Capture actors. Use Aeta's martial knowledge to surprise and overcome your enemies by strategically choosing between 2 different combat stances, one and two-handed. Find skill books throughout your adventure to unlock new combos and personalize Aeta's swordplay with different weapon parts. A ravaged yet magnificent Italy From medieval villages to castles and the beautiful grassy mountainside of the Appennino to the remnants of classical Rome, explore a magnificent 14th-century Italy through the eyes of a knight-errant. Search your surroundings to stumble upon trinkets & treasures to complete your collection. “Bianca, you are all that is left to me… I shall save you. This, I vow.”