Felix The Reaper
Felix works at The Ministry of Death and is in love with Betty The Maiden from The Ministry of Life. He believes that going to the human world as a field reaper will enable him to one day meet her. Hence he’s taken the job of making sure people die and taught himself to dance to impress Betty. Since Felix only moves in the shadows, he needs to manipulate those shadows to move around. Luckily reapers like Felix are able to turn the sun and move shadowing objects, which enables him to create the necessary shadow paths to get around. He does so to solve the adventure plots, which makes people die according to the ministerial plans. Each level unlocks a hardcore version of itself for the striving ministerial achiever. You can also collect skull achievements, that further unlock bonus time trials for the extremely resourceful ministerial employee.