Twin Mirror
Sam Higgs was done with Basswood, West Virginia, but it seems it wasn’t done with him. When the former investigative journalist returns to his hometown to say a final farewell to his best friend, it soon becomes clear that there are more chapters to be written in his troubled history. Forced to confront his past, Sam finds himself torn between reconnecting with his loved ones and using his unique intellectual abilities to uncover the town’s dark secrets. But how do you know who to trust when you’re not even sure you can trust yourself? The award-winning storytellers at DONTNOD invite you on another thrilling adventure. GRIPPING PSYCHOLOGICAL THRILLER Lose yourself in a rich, intricate storyline anchored in the gritty reality of small-town America. As his investigation progresses, Sam will uncover a web of intrigue that winds through Basswood's evocative locations and draws in its colorful residents. ENTER AN EXTRAORDINARY MIND The same deductive reasoning and memory visualization skills that made Sam such an accomplished investigative journalist can help him untangle this mystery. Reconstruct key events, revisit his past and more to unlock the truth buried deep within his unique mind. CHOOSE YOUR OWN PATH Every decision, every interaction, every discovery will influence the direction of Sam’s investigation and ultimately determine how much of himself he’s willing to sacrifice. There are no right or wrong answers – just follow your instincts and values to complete your story. IMPORTANT HEALTH WARNING ABOUT PLAYING VIDEO GAMES Photosensitive seizures A very small percentage of people may experience a seizure when exposed to certain visual images, including flashing lights or patterns that may appear in video games. Even people who have no history of seizures or epilepsy may have an undiagnosed condition that can cause these “photosensitive epileptic seizures” while watching video games. These seizures may have a variety of symptoms, including lightheadedness, altered vision, eyes or face twitching, jerking, or shaking of arms or legs, disorientation, confusion, or momentary loss of awareness. Seizures may also cause loss of consciousness or convulsions that can lead to injury from falling down or striking nearby objects. Immediately stop playing and consult a doctor if you experience any of these symptoms. Parents should watch for or ask their children about the above symptoms – children and teenagers are more likely than adults to experience these seizures. The risk of photosensitive epileptic seizures may be reduced by taking the following precautions: sit farther from the screen, use a smaller screen, play in a well-lit room, do not play when you are drowsy or fatigued. If you or any of your relatives have a history of seizures or epilepsy, consult a doctor before playing.