Heian City Story
Travel back to olden times and become Director of your own city! Attract new residents and try to become the greatest city in the land! Add buildings like restaurants and teahouses to make your town a place where samurai and commoners alike will want to live. This is the past, so don't forget to add some touches of traditional culture! Features like temples and gaming halls can give your city a lot of personality, especially when arranged in harmony with the surrounding environment. You might end up attracting tourists to the town, who will move in if they like it enough. It's not all fun and games in the mists of history. Sometimes ghost, demons, and other baddies will come to attack your city. You'll have to summon your own Guardian Spirits to banish the evil ones and keep your townsfolk safe. Consider your spirits' abilities and placement for the best effects - strategy is the key word! With a whole host of land expansion options, facilities, and residents to collect and customize, it's never been easier to create a city that will go down in history. Start building your ancient city today! ▼Game Flow Build and manage your own city! Grow the population and add new stores to earn money. Add plants and other buildings to increase the value of your land and create the greatest city history has ever known! ▼Increasing Population New residents will move in when you add new buildings, raise your Land Value, or increase your city's Progress level. Tourists may also recommend your city if they leave satisfied. ▼Facilities Improve residents' stats, and earn Gold and Research Points using facilities. Once enough people are using a facility, it can be leveled up and remodeled. ▼Facility Combos Placing facilities with good compatibility near each other can give a street a whole new personality! Combos you've discovered are saved in your Street Index and can be carried over into New Game Plus. ▼Items Items can be used to upgrade your residents and facilities. Using an item on a facility will affect all facilities of that type. ▼Yearly Rankings At the end of every in-game year, your city's Culture level will be evaluated and assigned a score. Getting a star rating comes with special bonuses, so do your best to work your way up to five stars! ▼Protecting Your City Monsters and animals will try to attack your city from time to time. You can drive them away with certain defensive facilities, or by using Guardian Spirits. Defeating enemies may also earn you Research Points. ▼Ending The game "ends" at the end of Month 3, Year 12. Your money and points will then be saved as your high score, but you can keep playing as long as you like.