Strategic Mind: Spirit of Liberty
A story from the legends, but in real history Winter War: over 500,000 Soviet soldiers attack Finland, a country with a population of 3,700,000, and the Finns drive them back, inflicting 5 times their own casualties. Continuation War: the Reds return with a total strength of 1,500,000 - almost half of the entire Finnish population - and the Finns stop them again. Finland’s survival in these two brutal wars against an enemy so vast was a true historical miracle. A miracle of heroism and valor. A miracle of the Finnish spirit of liberty. Experience heroic struggle and make tough choices You are the commander of the scarce Finnish troops. Your only goal - to save your homeland and your people from total annihilation. Would you risk losing your experienced troops to try and capture the enemy tanks? Would you try to save the stragglers during the retreat and risk losing everyone, or cut your losses and establish a new line of defense? Would you agree to negotiate with the Soviets that had treacherously attacked you twice before? Play two campaigns: historical and “what if” Historical campaign: Play through a number of missions throughout the 1939-1945 timeline, spanning three wars: Winter War, Continuation War, and Lapland War. The historical campaign will have smaller-scale but action-packed operations, covering all of the iconic historical battles. Complete numerous objectives grounded in history and narrated by a number of historical characters. Alternate history campaign: Play a shorter campaign with larger operations, centered around the “what if” events. Help the Germans take Leningrad, cut off the allied aid shipments to USSR by taking the port of Murmansk - that is only the beginning.