Carnivores: Dinosaur Hunt
Carnivores: Dinosaur Hunt is a first-person hunting simulator where you hunt the largest and most dangerous beasts to ever exist – DINOSAURS. This game is a remaster of the classic dinosaur hunting video game, Carnivores: Dinosaur Hunter, delivered with a new game engine, improved graphics, advanced dinosaur behaviors, and seamless player progression. Experience an out of this world hunting experience, as you track down and stalk dinosaurs! To survive you'll need to know your target’s temperament and mannerisms, and just like in real hunting, you need to be aware of your surroundings, because you don't want to be caught upwind of a T-Rex or you'll end up being lunch. On your hunting adventure, you will visit beautiful but dangerous environments, each with their own unique Ecosystems. Explore the pristine beaches, dense jungles, rocky plains, and scorching deserts of planet FMM UV-32. Environments can be used to increase the odds of a successful hunt. You can follow trails and track animal footprints. Awareness of wind direction is important since some dinosaurs can smell you. Using stealth tactics or gaining the high ground will give you an edge over the more vicious dinosaurs roaming the planet. Careful planning and consideration must be taken before every hunt including weapon choice. Will you use a high caliber rifle, sniper rifle, or a silent crossbow? Maybe bring along a sidearm just in case. One of the most important items you will need is your handheld M.I.S.T. (Mobile Interstellar Satellite Transponder), which includes radar and GPS satellite positioning to make tracking these beasts easier. There are other items you can bring on your hunt to improve your chances of survival such as Cover Scent, which masks your smell. You will track down a wide range of dinosaurs, each species with their own behavior patterns and intelligence levels - everything from "pea-brained" dummies to cunning apex predators, with heightened senses of sight, hearing, and smell. Every dinosaur in Carnivores has realistic, advanced AI logic, so from species to species, each will react differently to you. Some dinosaurs will flee if they see you, others will attack because they feel threatened, and the rest will kill anything that moves! So be careful and stalk your prey intelligently, otherwise you might be the one being hunted.