Fall Up
GAMEPLAY Labi is all about powerful, precise jumps! Installing a thruster module instead of a mobility module by mistake gave Labi the shortest yet most powerful legs of any robot. With those mighty legs, Labi can perform a Leg Launch and blast off like a cannonball, Stomp enemies with tremendous force, or spring off walls. And it gets even better! Once Labi finds the Warp Ball, you can instantly teleport to wherever it lands. To overcome obstacles and solve puzzles, plan your route carefully and combine Running, Stomping, Dashing, and Double Jumping to find the best way forward. When danger strikes, Dash like a ninja and rely on your quick reflexes to dodge whatever comes your way. GOALS The core directive of Labi’s program: seek FREEDOM! Collect Batteries scattered throughout each level. Some lie in plain sight along the main path, while others require a little extra exploration. At the end of each level, you will receive Gems based on the number of Batteries you collected. Gather enough Gems to unlock new areas. Collect every Battery in a level to unlock its Time Trial. Complete the challenge to earn the level’s final Gem—a worthy prize for serious challengers! FEATURES Every being, organic or synthetic, has value—even robots. Cute ones, at least! An enemy one moment may become your friend the next. Despite their intimidating appearance, enemies do not mind Labi bouncing on their heads. Manipulate, provoke, or even protect them, then use their abilities to complete levels in ways you never imagined. STORY An imaginary yet strangely realistic post-apocalyptic world. Where did all these robots come from? Who created them? And why do those seemingly pointless assembly lines continue running forever? Explore a fantastical world of giant fruit and adorable robots while uncovering a heartfelt story about humanity and identity. Journey through colorful, vibrant environments, interact with an intriguing cast of characters, and gradually piece together the history of this world. Help our little hero discover what truly matters, reveal everything that has been lost, and befriend a whole cast of totally huggable characters!