"You are Hawke, a refugee seeking to escape the darkspawn-plagued land of Ferelden and become Champion of Kirkwall. Rise to power and fight epic battles while making decisions that determine the course of civilization. Your pursuit of power begins now. How will you seal your place in history? Game Features: Cinematic storytelling. Experience a decade's worth of battles and intrigue thanks to a nonlinear narrative that keeps the action coming. A redesigned dialogue system gives more context to your decisions and helps players create a fully realized, multi-dimensional character. Customize your fight. Dozens of spells and three battle companions give players endless options in battle. Stay in the moment with fast-paced action combat, or pause the battle and make every move count by issuing individual orders. Make bigger moves. Your actions carry greater weight than ever and you'll need to think long-term because you have an entire decade to reach your goal. Every dialogue and battle decision affects your standing with party members. Maximizing your friendship opens up more options." CONDITIONS AND RESTRICTIONS APPLY. SEE EA.COM/LEGAL FOR DETAILS.