As of June 2014, our friends at GameSpy have ended all hosted game services, which will affect the online multiplayer aspect of this game. Because of technical challenges and concerns, we do not have a solution to keep these services up and running at this time, and online services for this game and other EA games on the GameSpy platform have ended. We are still investigating a range of options to restore official online functionality and multiplayer gameplay for these titles. You can find more information on this change at ea.com, and find the full list of impacted games on our Online Service Updates page. Become part of an Army Ranger team as you battle your way through enemy-infested towns, regain control of the Atlantic, and establish a beachhead as part of the D-Day invasion force on Omaha Beach in Medal of Honor: Allied Assault. Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead chronicles the last year of the war on the European front. Parachute behind enemy lines during Operation Overlord, halt the German offensive during the Battle of the Bulge, and engage the German forces as they desperately try to defend the heart of the Reich, Berlin. In Medal of Honor: Allied Assault - Breakthrough, you’ll join U.S. Army Sergeant John Baker as fights in the battle at Kasserine Pass in North Africa, race to capture Messina in Sicily, and finally repel the German army at the historic battle of Monte Battaglia in the heart of Italy. Medal of Honor: Allied Assault War Chest is a treasure trove of historical battles presented as a gritty World War II action FPS. Call in artillery and air strikes against the opposing forces and keep your squad away from the jaws of defeat and despair. Drive various assault vehicles, always charging onwards to victory. Uncle Sam wants YOU! Medal of Honor: Allied Assault War Chest includes Medal of Honor: Allied Assault and its two expansions: Spearhead and Breakthrough. CONDITIONS AND RESTRICTIONS APPLY. SEE EA.COM/LEGAL FOR DETAILS.