Gothic 1 Remake - Demo
Welcome to the Colony – in this exclusive stand-alone prologue to the Gothic 1 Remake. Step into the gritty and unforgiving world of the Valley of the Mines as you experience a brand-new story through the eyes of Nyras on his first day in the colony. In this sneak peek into the immersive world of Gothic, you’ll embark on a short quest that introduces the atmosphere, iconic characters, and the opening area of the game. Explore the colony at your own pace – talk to fellow inmates, uncover secrets, and engage in combat as you get a taste of what’s to come. Set before the arrival of the Nameless Hero and the beginning of the original Gothic 1 story, this prologue lets you visit legendary locations rebuilt from the ground up in Unreal Engine 5. Discover the handcrafted world of the Valley of the Mines like never before. Of course, in the full game, you’ll step into the role of the Nameless Hero, embarking on the legendary journey of this iconic RPG. Will you find your place and make a name for yourself in the Colony? Features Immerse yourself in a brand-new prequel story set in the gritty and unforgiving world of Gothic. Rediscover the iconic atmosphere of the 2001 RPG classic and encounter legendary characters. Explore the Valley of Mines, rebuilt from the ground up with current-gen technology. Experience a first taste of the modernized combat system, offering a more fluid and dynamic experience while staying true to its deliberate and tactical roots.