Styx: Blades of Greed - Quartz Edition
Discover Styx: Blades of Greed in all its glory with the Quartz Edition. It includes: - Greedy Skin Pack: discover three new skins for Styx, each representing a new facet of his greed. Whether he has succumbed to his desire for quartz, amber, or silver, discover the master of stealth at the height of his avarice. - Legacy Skin Pack: immerse yourself in Styx’s past by donning historic skins from Styx: Shards of Darkness. Marked by the assassinations and pillaging of his past missions, wear outfits that may have witnessed the fall of Korrangar. - Weapon Pack: expand your arsenal with three new daggers and five more taunts for luring enemies to your blades. Sharp and deadly, they will soon be stained with scarlet. - Starter Pack: Jump right into the action with the Starter Pack. With two experience points and materials for making your lethal traps, it’s the perfect kit for any self-respecting assassin. You play as Styx, a cunning goblin with a caustic sense of humour who has mastered the art of infiltration. Your goal? To get your hands on Quartz, the most precious - and dangerous - resource in a world on the brink of a war between elves, humans, and orcs. Styx: Blades of Greed takes the proven formula of the first two games and perfects it by putting freedom and creativity at the heart of the experience. Explore vast vertical environments and master new tools and skills. Whether you're discovering Styx for the first time or you've been a fan from the beginning, greed has never been so much fun! INFILTRATION IS AN ART, THE DAGGER YOUR PAINTBRUSH Every good robbery needs a plan! Craft your weapons and potions before taking on your next shady job. You have a wide range of skills at your disposal: rediscover cloning and invisibility thanks to your Amber skills. Master mind control and time shift, acquired through Quartz. Each situation is an infiltration puzzle that can be solved in many different ways. Despite being small in stature, Styx can rely on his agility, sharp mind, and acerbic wit to survive even the trickiest situations. What’s that? Your dagger skills aren’t great? Who are we to judge... If no-one sees you, you can’t get caught! A FANTASTIC WORLD AWAITS - IF YOU FLY ABOVE THE LAW Freely explore three vast open environments: the Wall that marks the border of the human world, the lush orc village of Turquoise Dawn, and the ruins of the elven capital of Akenash. Soar through the air with your glider, reach inaccessible places in an instant with your grappling hook, and climb huge walls with your claws. Use the verticality of the environments to reach your targets. Each new tool you unlock opens up previously unreachable areas, in a Metroidvania-style progression.