Aero The Acro-Bat: Rascal Rival Revenge
The 2002 remake of Aero the Acro-Bat is back and better than ever! This remake includes improved sprites, modified stages and skills, as well as a whole new comic-style introduction scene. The powerful and eccentric industrialist Edgar Ektor has sworn to destroy the world of amusement as revenge for being banished from the circus when he was a kid after one of his pranks went too far and almost killed a circus animal. He started by invading a local circus with his gang of mad clowns and kidnapping all the circus staff to spoil the show. Now it’s up to Aero the Acro-Bat, the circus’s star performer, to rescue his friends and girlfriend Ariel, and put a stop to Edgar Ektor’s mad plans so everyone can enjoy the show again! Features: * Play through 4 areas with 5 stages each, including stages with rides * Use Aero’s acrobatic skills to fulfill the objectives in each stage and open the gate to the next stage * Face all kinds of wacky enemies * Choose between the English and the Japanese version * Rewind/Turbo function: repeat something till you achieve perfection or speed things up * Save state function: save wherever you want and restart from that exact point * Screen filters: select from several filters to modify the game’s looks (retro-style monitor, black-and-white, etc.) * Gallery: check images from the original game’s illustrations, posters, box design, etc. * Cheats function: activate several cheats that will make things easier (infinite energy, infinite lives, invulnerable, etc.)