Strategic Mind: Spectre of Communism
Strategic Mind: Spectre of Communism is a (hi)story-driven turn-based strategy set in the WW2 period. It offers refined wargame mechanics, story-rich gameplay, and modern 3D graphics. Lead the USSR Armed forces staging the world Communist revolution. For Stalin! For the Motherland! The game has many historical operations and events but also features a number of alternate history moments. It is created with great care and attention to historical details by a team which is passionate about WW2 history. Watching cinematics before and after every operation you can almost feel that you are indeed a participant of the unfolding epochal events. Moreover, numerous primary and secondary objectives allow you to explore every battle in detail. The gameplay is plot-driven and features many historical personalities such as Joseph Stalin, Georgy Zhukov, Vyacheslav Molotov, Kliment Voroshilov, Lavrentiy Beria, Aleksandr Vasilevsky, Konstantin Rokossovsky and others. Strategic Mind: Spectre of Communism is the third installment in the Strategic Mind line of games. The first one - “Strategic Mind: The Pacific” - was about naval warfare during the Pacific War, while the second one - “Strategic Mind: Blitzkrieg” - was telling the story of the European theater from the German perspective. It is high time “Strategic Mind: Spectre of Communism” tells the USSR story in WW2, a story filled with valiant hearts and vile betrayals. As a part of the Strategic Mind franchise, it will retain many features of the series along with adding new content and features to the existing variety.