Galaxy of Pen & Paper +1 Edition
Create your own game master and RPG party, as they roleplay, explore distant planets in their imagination, fight weird aliens and save the galaxy in the era of dial-up internet and floppy disks! Galaxy of Pen & Paper is a turn-based RPG that takes the pen and paper games of your childhood and launches them into space. Set in the year 1999, a group of friends brave the perils of a strange new galaxy, armed with dice and unique skill sets. The player creates their own Game Master and builds a party to play through a number of weird and exciting campaigns, earning prestige and unlocking new skills along the way. Galaxy of Pen & Paper expands on concepts from its predecessor, Knights of Pen & Paper, by featuring a larger universe, a greater variety of races, and an imaginative new sci-fi setting. Features Turn-based combat system Customization options for character builds Expansive galaxy with multiple systems and numerous planets to explore Built-in dice mechanic for authentic tabletop game feel Ability to increase or decrease difficulty of battles Includes +1 Edition: new characters, classes, skills, planets, quests, and more than 3 hours of gameplay!