R-TYPE TACTICS I・II COSMOS
Cosmos – The Ultimate Sci-Fi Simulation Game. "R-Type" is a milestone in sci-fi shooter games. A simulation game themed on space fleet battles with the R-Type worldview- that's "R-Type Tactics". ■ Diverse Missions, Overwhelming Scale Battle across a wide range of environments—from outer space to eerie creature lairs and the inner depths of Space Fortresses. Your enemies include unknown vicious lifeforms, rampaging machines gone out of control, and rebel factions driven by conflicting ideologies. More than 100 missions await you. ■ A Turn-Based System That Lets You Think Through Every Move Turn-based gameplay lets you take your time to plan each move with care. ■ You Are the Space Fleet Commander As the commander of the space fleet, you take command of your forces. Develop new fighters and spacecraft, organize your fleet, and prepare for the battles ahead. ■ Outsmart the Enemy with Tactical Ingenuity On the battlefield, enemy forces lie in wait for your fleet. Stay on top of scouting and resupply, and maneuver your units into positions where they can effectively engage the enemy. Send squads into the enemy’s blind spots or leverage electronic warfare systems to turn the tide of battle in your favor. ■ A Chronicle of a Journey to Save Humanity from Extinction As the protagonist and the commander, you push through mission after mission against formidable enemies, leaving the Solar System behind and traveling across unfathomable distances to reach the source of the lifeforms driving humanity toward extinction. The story unfolds through a logbook written by you. When you finally defeat the unknown lifeforms and return home, the people of Earth will surely welcome you and your fleet with open arms. Now, the time has come. Your journey begins—let’s go. ■Story — Humanity places the fate of Earth in the hands of a young fleet commander. Humanity was on the brink of extinction, — threatened by a ferocious, unknown lifeform that had emerged from the depths of space. People came to call this dreadful swarm of creatures “Bydo,” and they feared it above all else. In response to this unprecedented crisis, a unified government was formed, and a space fleet was assembled to fight back. But their efforts proved powerless against the Bydo. But amid the struggle, humanity gained the technology to control and weaponize the Bydo. With the creation of the Bydo-based weapon, the Force System, humanity gradually gained enough power to resist the Bydo, at least in localized engagements. Humanity took a gamble. They entrusted the bulk of their available forces to a young commander and sent him deep into the heart of the star system where the Bydo originated— to eradicate them once and for all. ■ Additional Content Multiple new missions and units are planned for release after launch.