Tainted Grail: The Fall of Avalon
Step into the world of Tainted Grail: The Fall of Avalon, a mature, first-person perspective open-world RPG that immerses you in a dark fantasy realm inspired by Arthurian legends. Uncover a complex and branching main storyline that lets you shape the legacy of King Arthur’s reign, 600 years after his fall amidst unending strife. This game is a love letter to open-world FPP RPGs. Key features Massive gameplay experience: Dive into 50-70 hours of rich content spanning three expansive zones. Branching narrative: Engage with a complex main story and hundreds of side quests featuring remarkable, voiced characters. Limitless playstyles: Customize your gameplay with countless builds—mix attributes, skills, and gear to create your favorite setup. EXPLORE THE SECRETS OF AVALON Every corner of Avalon is packed with discoveries—hidden items, story secrets, unique enemies, dungeons, quests, and fascinating NPCs. Freely explore at your own pace and forge your path in a truly open world. DYNAMIC COMBAT Switch seamlessly between melee weapons, shields, bows, magic, throwables, mixtures, and more. Dodge, parry, and block to protect yourself from danger. Experiment to develop your ultimate combat style against a wide variety of challenging enemies. PLAY AS YOU WANT! With all the stats, perks, equipment, and crafting, you can shape your playstyle exactly how you wish. Want to be a crazy alchemist-berserker punching enemies to death? Sure. A mystical blacksmith-mage summoning undead hordes? We’ve got you covered. A stealthy archer lurking in the shadows? Say less—this is the game for stealth archer enthusiasts. DARK, BUT BEAUTIFUL WORLD Experience three distinct zones, each packed with quests, NPCs, items, and more: Misty Horns of the South Sunlit Cuanacht Village Frozen peaks of the Forlorn Swords IMMERSE YOURSELF IN THE WORLD Avalon is alive with various supporting activities that enrich your journey. Participate in sketchbook journaling, fishing, farming, blacksmithing, alchemy, cooking, mining, managing your house, and more. AT NIGHT, PREPARE FOR WYRNESS At night, the Wyrdness—a chaotic primordial force—descends upon the land, altering reality and introducing survival challenges. Your foes become even fiercer, leaving no place for mistakes or hesitation. Kill or be killed. MATURE, MORALLY GREY STORY Confront morally ambiguous choices that will test your character and shape Avalon’s future. Follow the dark legacy of King Arthur Pendragon while engaging with over 250 NPCs and tackling 200+ side quests.