Dead of Darkness
Survive the horrors of Velvet Island as one man’s past and a young woman’s duty converge to uncover a dangerous truth! Dead of Darkness is a 2D survival horror action-adventure presented in a mix of old-school pixel art and HD character illustrations. In 1985 England, private investigator Miles Windham follows a lead on the mysterious death of his daughter to Velvet Island. But once he arrives on the island, he soon realizes that the residents are behaving strangely and soon Miles finds himself in a struggle for his own survival. Velvet Island comes to life in grotesque detail as Miles and newfound ally Olivia search Graham Memorial mental hospital and its surrounding facilities. Explore the island in top-down style, carefully manage ammunition, find key items and interact with dozens of unique and memorable characters, all professionally voiced by an international cast.