Tales of the Neon Sea
Tales of the Neon Sea is a retro-style pixel-art adventure, set in a fully-realized cyberpunk cityscape where you will encounter innumerous items to investigate, curious easter eggs, and a whole cast of interactive NPCs. You must analyze every detail, and discover the truth that lurks behind the heavy mist… Take on the role of Rex, veteran cop turned hard-boiled detective. Investigate crime in a future cyberpunk world, where the magnificent sky city blots out the sun - but the neon lights never go out. Solve a strange murder case involving clues from a robot rebellion… The illusion of the past re-emerges. The weird equipment inside the brain. The mysterious package of evidence. The shadow with a beaked mask. All pointing to a serial murder case from 13 years ago... A semi-mechanical god manipulates the destiny of all in this utopia. Rebels lurk in the dark, in the underground world where chaotic slums and tricks grow. Our detective will scout for clues and end unfulfilled wishes...