STRIKERS 1945 II
Rapid mainstream action with a hardcore twist! This Psikyo shooter that once took the world by storm is back for more! STRIKERS 1945 II is a vertical-scrolling shooter game that first appeared in arcades in 1997. This highly polished second title in the STRIKERS series is one of the most iconic arcade shooters to emerge from the 90s. It remains immensely popular to this day. The new "super shot" mechanic depletes the gauge to unleash a flashy special attack that helps with strategy and provides eye candy at the same time! Enjoy heart-stopping boss battles at every turn, the hallmark of the STRIKERS series! The legendary Psikyo Bullets are coming for you! The game comes with options you can tweak to your liking. Pick your preferred difficulty, max lives, max continues, key controls, and screen orientation to make the game just right for you. Don't forget about the new online rankings! Do you have what it takes to become the best STRIKER in the world? Planes: Six World War-era fighters are at your service, each with unique abilities. "P" items power up your unit and add sub-weapons to it. "B" items give you bombs that deal area damage to clear out enemies or help with emergency escapes. Store up your shot to unleash a powerful formation attack! ARCADE Mode: Seven difficulty tiers to cater to all levels of players—including beginners! Those looking for a challenge should try out HARD and VERY HARD modes! There will be local rankings for each plane in each difficulty mode. Options: Play in vertical screen mode for that nostalgic arcade experience! Two additional screen filters for your enjoyment. Lives can be set between 1 to 9, whereas continues can be set between 0 to infinity. Freely configure your preferred keys for shots, auto-shots, or bombs. Vertical screen mode is playable even in landscape orientation. You decide your style! SCORE ATTACK: This mode has a fixed difficulty and number of lives. Serious challengers only! Submit your high scores to compete with players from around the world! Online rankings can be viewed from the options menu.