Unexplored 2: The Wayfarer's Legacy
Unexplored 2 creates a vast, rich fantasy world for you to discover. It has a cool twist on permadeath: your character may die, but the world might persist. The game is an ambitious, procedural action-RPG without grind, xp, or gold. Instead the story is all about your choices and their consequences as history unfolds. As the titular Wayfarer you take on the quest to destroy the Staff of Yendor, for which you’ll have to traverse your world. Along the way you’ll meet tribes, encounter magical creatures and explore ancient ruins to discover mythical weapons and historic items. The game is challenging and you will die often. You may make a wrong choice, take on one too many creatures, or forget to stock up on food before traveling a desert. Whatever the reason, when your character dies, they’re gone. No autosaving or quickloading. However, you can choose to continue your adventures with a new character in the same world, a few years later. Your new character will witness the result of the choices your previous adventurer made. You can leave items in a safe spot, ready for your next Wayfarer to pick up and use. You can try to fulfill your quest to destroy the Staff of Yendor with consecutive Wayfarers in the same world. However, when you die during your final mission, your world ends. Permanently. So, make sure you are prepared well and know everything there is to know about the last and most dangerous part of your adventure. When you fail, that world vanishes. The only thing left to do is to generate a whole new world with its own history, and begin the quest anew.