the World According to Girl
"A game about turning an ordinary girl into the savior of the world." "the World according to girl" is deck-building roguelike caring game. The game is a combination of a deck-building roguelike and a caring game, in which you take on the role of an administrator in order to nurture a girl into a savior. Examples of "Human Resources (Card) Effects" ・This season,gain +1 cost ・All entertainners give +2 to a status of 1 or higher ・Call for random emergency or surprise. Spend 6 seasons (turns) a year, 7 years in all (42 turns total) to raise the girl and develop a true savior. At the end of the year, a dialogue (battle) with the Inquisitor, who measures the girl's abilities, awaits you. Use the girl's abilities and the memories you've nurtured to win the continuation of the "plan". And the ending of the story changes with the girl's abilities. Watch the girl and the world go on until the end. Synopsis. The story takes place over 100 years in the future. The world is on the verge of collapse. Humanity has planned a rescue mission to outer space in the only spaceship left. It needed to be the best people in the world to board it. The world poured everything it had into raising a single girl.