Gallipoli - Expeditions Pass
Get Gallipoli along with an expansive cosmetics armoury for the British and Ottoman Empire! The Collector’s Edition of Gallipoli contains the base game, the First Expedition Pass and the Second Expedition Pass Land on the beaches of Gallipoli and fight intense 50-player objective-based battles on the Ottoman Fronts! Experience WW1 trench warfare and desert expeditions as one of 10 historic classes, armed with authentic weaponry. Gallipoli brings the most immersive WW1 FPS battles yet. The First Expedition The First Expedition contains the equipment you need to look the part during the beach landings on Gallipoli and the battles of the Mesopotamia Campaign of WW1. Each pack contains two uniform sets, a face and accessory customization options. All items are made to represent the historical equipment used in World War 1 as closely as possible. The Second Expedition The Second Expedition contains the gear perfect for further combat on the Gallipoli, Mesopotamia and Sinai & Palestine Campaigns of WW1. Each pack contains two uniform sets, a face and accessory customization options. British Empire Edition For King and Country! Get Gallipoli as well as two cosmetic equipment packs for the British Empire, so you’re well prepared for the Gallipoli beach landings ahead. The ‘Sunburnt’ pack contains new uniforms items and gear to reflect the British troops experiences in the sands of the Sinai desert. An officer shirt with rolled sleeves, headwear with neck covers are included, as is the option to now go bare-chest. The ‘Light Horse’ pack contains new uniforms and gear for the iconic Australian Light Horse, who served in Gallipoli and the Middle East. These include the famous slouch hat with emu feathers and new Light Horse uniform and webbing designed for the cavalry. Ottoman Empire Edition The ‘Ordered to Die’ pack introduces uniforms and items based on the defenders of Gallipoli. Inspired by the famous order given by Mustafa Kemal’s (later Ataturk) during the initial landings, it features new tunics and trousers, a staff officer uniform and new headwear including an iconic kalpak and fez. The ‘Conscript’ pack introduces uniforms and items based around the Arabic soldiers who were conscripted by the Ottoman Empire during the war. It features keffiyehs for both officers and regular soldiers, along with new tunics and equipment.[ Check out the individual packs for more details on what is included. Each pack contains two uniform sets, a face and accessory customization options available for the British, Anzac or Indian units of the British Empire during World War 1. All items are made to represent the actual equipment used in WW1 as closely as possible.