Warhammer 40,000: Mechanicus
Take control of the most technologically advanced army in the Imperium - The Adeptus Mechanicus in this critically acclaimed turn-based tactical game. Your every decision will shape the missions ahead and ultimately decide the fate of the troops under your command in over 50 hand-crafted missions, including the amazing Heretek DLC missions. Choose your path carefully - the Imperium depends on it. Upgrade your Tech-Priests with weapons, support items, Servo-Skulls and mechanical augments as you assemble your cohort. Customize your team’s disciplines, choosing from multiple character classes to create a squad for every playstyle. Make tough decisions that will forge the future from your Ark Mechanicus, The Caestus Metalican, and send you towards alternate endings. Engage in immersively strategic combat that will test your mettle under the extreme pressure of the xenos ambush. Access your most powerful weapons and abilities by using Cognition Points and advance on your enemy without pause. Collect in-game achievements and be rewarded with strong abilities that can be used once per mission to aid you in the heat of battle. A compelling and specifically crafted story written by Black Library author, Ben Counter, to fit the unique personality of the Adeptus Mechanicus faction. Feel the tension and admire the devotion with unique visual effects and breathtaking audio.